One night

Who can say were the way goes

Känner att sommaren snart är slut. Lovet som kändes som det skulle vara i en evighet. Det är en vecka kvar av sommarn 2010!
Vännerna börjar droppa av en efter en.  Tillslut droppar jag själv av också. Drar till Torps igen.
Men känns lite underligt att det är alla andra som nu åker ifrån mig och jag själv är kvar i sikås.. Denna lilla by där man hoppas föräldrarna bor kvar så man kan själv komma tillbaka hit om några år.
Det är sånt vi pratar om på kvällarna här när vi ses, vardagsproblem är också ett ämne som dyker upp. Det kan finnas en held del att prata om alltså. Därför vi behöver flera kvällar, flera nätter!
Vi fortsätter där vi slutar helt enkelt.
Nätterna blir mörkare, dagarna är inte lika lång längra. Det man skulle hinna med, hinns inte. Blir kvar.
Men en härlig liten nattliga promenad gör så alla sånna beskymmer försvinner. Allt är positivt, man ser bara det fina. Det som en gång varit. Varför blicka framåt när man lever i nuet?  Det är ett världsproblem enligt min mening. Folk tänker bara på framtiden. Att framtida generationer ska få det bättre. Men de som lever nu då? Varför inte se till att det blir bättre redan nu? Imorgon kanske är framtiden.
Kände mig lite tankspridd i detta inlägg. Hoppar från en sak till en annan. Men somsagt, det är då man behöver få ut sina tankar i huvudet. Man behöver inte sitta och babbla inför någon person som egentligen inte lyssnar utan man kan uttrycka sig här. :) perfekt.

Har införskaffat en liten kisse miss till familjen å..^^
Men nu luktar det popcorn i huset, rymmer upp till sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0