Det var ett tag sen

Men man hinner inte med. Man har inte den tiden, eller så kan man inte ge sig tid. Något av en blandning kanske.
Det börja bli riktigt kallt ute nu. Vintern är här kan man säga, skönt?
Allt är bara så mörkt och deppigt. Visst det är inte den här höst deperationen längre men kanske av nå lite mildare slag. Man är glad på dagarna men sen sjunker det? Falling down Allt skoljobb som aldrig tar slut. Varje vecka blir man på lastad ännu mer som ska vara klart. Och oftast blir det ju så att man gör det i sista minuten. Vilket är att inte anstränga sig och göra det bästa. Allt blir liksom så där normal bra. Inte något högre.
Sitter med äckel matten framför mig. Usch, hatar den boken! Kan ju inte finnas så mycket vettigt i den.
Jag vill ha jullov nu. Jag vill hem, jag vill ha tid att bata vara hemma. För när jag väl är det känns det som man aldrig hinner vara riktigt hemma. Det är alltid någonstans man måste va. Saknar gamla tiden lite. Då allt var som vanligt. För att vara ärligt, det tar på en att bo här. Jag har tänkt tanken många gånger, tänk om jag hade gått en skola hemma i kommunen och kommit hem varje eftermiddag och suttit hemma varje kväll efter skolan och vara fast där sen. Tänk om. Men tänk vad man hade missat, vilka fantastiska personer man aldrig hade träffat. Vilka erfarenheter man aldrig hade fått, vilka misstag man aldrig hade begått. Den del lycka man aldrig hade fått kännt. En gemenskap man aldrig fått upplevt. Det finns en hel del jag jag bara skulle vilja uppleva igen bara för at vara säker på att inte glömma bort något. Det känns iallafall som man har valt rätt väg iallafall. Sen om man tog av vid rätt stig är en annan sak.
Aja, får nöjja mig med en halv julmust flaska ifrån Coop. Det är det närmaste jag kommer jul nu. Får vänta lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0