Jag ville bara säga

Att min lilla lille bror fyller ju fjorton idag.
Fjorton år, då man blir fjortis enligt många. Såklart måste man ju leva upp till det, så köpte ett par fina lite fjortiss aktiga solbrillor till brorn min. Så glad han blev!
Men iallafall, det var länge sen man själv var i den åldern. Kommer inte ihåg hur man bettedde sig då riktigt, då på min tid året i 7:an. Man var minst i högstadiet och kände sig rädd att passera förbi alla nior i korridoren. Blyg och då man inte hade några beskymmer, då allt var ganska enkelt. Då ens bror skulle vara tuff och folk som betett sig dåligt fick äta skol lunch i köket med sin mentor!
Små minnen men en del bland många roliga. Saknar tiden lite då man gick på högstadiet. Allt var så lätt, man hade aldrig dom där mörka tiderna utan även hösten och vintern var fin. Då när man både skrattade och grät på bänkarna i korridoren, Lyssnade på lärarnas gnäll om skräp i korridoren, man satt med läxgloser innan ett prov i korridoren. Ja mycket tid tillbringades i korridoren!
Nu sitter vi här snart 4 år senare, och vad har man blivit? En vandrande pinne med problem som inte ens finns?? Med problem som är större än man tror. Med plugg upp över öronen och man försöker göra något bra?  Ja här har vi ingen korridor att sitta i och låta beskymmren försvinna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0